Қазақстанда Boeing 737 MAX 9 ұшағының есігінің жұлынуына байланысты төтенше жағдай қайталануы мүмкін бе?

Биыл 5 қаңтарда Орегон штатында ішкі рейс жасаған Boeing 737 MAX 9 ұшағының есігіне қатысты оқиға жалғасты. Естеріңізге сала кетейік: 5 км биіктікте лайнердің апаттық люгін жауып тұрған бүйірлік панельдердің бірі ұшып кетті, бұл декомпрессияға әкелді. Ұшақ шұғыл қонды, жолаушылар мен экипаждың ешқайсысы зардап шеккен жоқ. Оқиғаның бір нұсқасы — ұшақтың апаттық люгін жауып тұрған панельде бос болттар болған. Осыдан кейін америкалық реттеушілер әлемнің әртүрлі елдерінде осы үлгідегі 171 ұшақтың жұмысын тексеру аяқталғанға дейін тоқтатты. Bloomberg агенттігінің хабарлауынша, Alaska Air Group Inc. және United Airlines Holdings Inc. басқа Boeing 737 MAX 9 ұшағында бос бұрандаларды тапқанын хабарлады. Boeing бас директоры Дэйв Калхаун басылымға берген сұхбатында «өндіруші оның өндіріс сапасына тағы да күмән тудыратын қауіпсіздік оқиғасының маңыздылығын айта отырып, оның кемшіліктерін мойындауы керек» деді.

Оқиғадан екі күн өткен соң, 7 қаңтарда Қазақстанның Авиация әкімшілігі (ҚАӘ) Қазақстанда жұмыс істейтін Boeing 737 MAX 9 ұшағы сәл өзгеше — оларда эвакуациялық люк жоқ, бірақ апаттық жағдайда шығатын есіктері бар екені туралы хабарлама жариялады. Бұл әртүрлі нәрселер, сондықтан тыйым қазақстандық кемелердің жұмысына қатысты емес. ҚАӘ сарапшылары әрі қарай әрекет ету қажеттілігін бағалау үшін қолданыстағы әуе компаниясымен, Boeing және АҚШ федералды авиация әкімшілігімен байланыста болады. Материалды жариялау кезінде осы жағдайға қатысты бұдан әрі әрекеттер туралы қосымша ақпарат болған жоқ.

Energyprom.kz редакциясы ҚР-да қанша Boeing ұшағы бар екенін және олардың еліміздің әуе паркіндегі үлесі қанша екенін талдап көрді. AirFleets.net сервисінің дерегінше, қазақстандық әуе компаниялары 29 Boeing ұшағын пайдаланады. Бұл әуе кемелерінің жалпы санының 29,6%-ы. Оның ішінде 10 ұшақтың шыққан жылы 23 пен 37 жыл аралығында. Көліктердің көпшілігі салыстырмалы түрде жаңа — 10 жылға дейін.

SCAT әуе компаниясының Қазақстанда бес Boeing 737 MAX 9 ұшағы бар. AirFleets мәліметінше, бұл кемелердің жасы 9 айдан 2,5 жылға дейін. Дереккөз бұл ұшақтарды әуе компаниясы Шымкент пен Алматыдан Пхукет пен Нха-Трангқа халықаралық туристік бағыттар бойынша ұшатыны туралы ақпарат бар.

Қазақстандағы ең көне ұшақтардың рейтингінде де Boeing көш бастап тұр, бірақ тағы бір модель — 757. AirFleets.net сайтының мәліметінше, биыл қаңтардың соңындағы жағдай бойынша, бұл ұшақ Kazakhstan Gvmt компаниясына тиесілі. 37,3 жыл болға. Осы нақты ұшақ моделін пайдаланатын әуе компанияларының жаһандық рейтингінде отандық Gvmt компаниясы 47-ден 44-орында екенін атап өтуге болады.

Еліміздегі ең көне ұшақтардың тізімінде SCAT Airlines және Sunday Airlines пайдаланатын тағы үш Boeing моделі де бар. Сонымен қатар, ұзаққа ұшатын ұшақтардың қатарында Caspiy-ден шыққан төрт Fokker 70/100 ұшағы бар — оларға 32 жыл болып қалды.

Жалпы, қазақстандық компаниялардың паркі «жаңа» ұшақтардан тұрады. Барлық ұшақтардың 26,5%-ы (немесе 98 бірліктің 26-сы) 5 жылдан бертінде шығарылған. Елімізде 5 пен 10 жыл аралығындағы 44 әуе кемесі бар немесе бүкіл әуе кемелері паркінің 44,9%-ы.

AirFleets.net сервисінің деректеріне сүйене отырып, редакторлар сонымен қатар флоттың орташа жылына негізделген әуе компанияларының тізімін жасады. Еліміздің ең ірі әуе тасымалдаушысы Air Astana әуе кемелерінің саны бойынша да, олардың «жаңалығы» бойынша да бірінші орынды иеленді. Компания әуе лайнерлерінің орташа жылы 4,8 жыл. Компанияның ұшақтарының көпшілігі Airbus A320 және Airbus A321 үлгілері. Қаңтар айының соңында Air Astana өз ангарларына тағы бір ұшақ сатып алды — жаңа Airbus A321.

Әуе компаниялары рейтингінде екінші және үшінші орындарды шамалы айырмашылықпен Qazaq Air және FlyArystan лоукостер авиакомпаниялары иеленді. Олардың ұшақтарының орташа жылы тиісінше 6,7 және 6,8 жыл. SCAT Airlines тасымалдаушысы 15,5 жыл көрсеткішімен тізімде сегізінші орында тұр. Бұл орташа көрсеткішке 29 жылдан асқан Boeing 737 ұшақтары бар.

Қазақстанның Авиация әкімшілігінің бағалауынша, еліміздегі авиацияның қазіргі уақытта Халықаралық азаматтық авиация ұйымының ұшу қауіпсіздігі стандарттарына сәйкестік деңгейі 82%. Бұл туралы ҚР Көлік министрлігінің Азаматтық авиация комитеті хабарлады. Бұл Еуропа елдерінің деңгейіне сәйкес келетін жоғары көрсеткіш. Соңғы бірнеше жылдағы сандарды салыстыратын болсақ, 2020 жылы 74%-дан 84%-ға дейін күрт өсу байқалады. Бір жылдан кейін бұл көрсеткіш аздап төмендеп, содан бері 82% деңгейінде қалды.