Аэромобильді хаб — «ақылды» көлік және логистика әлеміндегі жаңа сөз
21 мая 2025
78

Аэромобильділік технологиялық прогрестің алдыңғы шебіне шығып келеді және вертипорттар — жолаушы және жүк нұсқаларын, сондай-ақ тікұшақтарды қоса алғанда, тігінен ұшатын әуе аппараттарын (eVTOL) ұшыруға және қондыруға арналған мамандандырылған алаңдар осы прогрестің негізгі элементіне айналуда. Вертипорттар ғимараттардың төбелерінде, арнайы платформаларда немесе қалалық және аймақтық инфрақұрылымға интеграцияланып, көлік тораптарының жанында орналасуы мүмкін.
Сектордың қарқынды дамып келе жатқанын әлемдегі мысалдар көрсетеді. Ұлыбританияда Ковентридегі Urban-Air Port жобасы алғашқы коммерциялық демонстрациялық аэромобильділік орталығына айналды. Әлемдегі алғашқы жұмыс істеп тұрған вертипорт сонау 2022 жылдың сәуір айында іске қосылған болатын. Ковентри жайдан-жай таңдалған жоқ: аймақта аэроғарыш өнеркәсібі жоғары деңгейде дамыған, ірі көлік магистралі, сауда-офис кешені және теміржол станциясы жақын жерде орналасқан. Стандартты тікұшақ айлақтарына қарағанда вертипорттардың маңызды артықшылығы — зиянсыздығымен қатар, олардың 60%-ға азырақ орын алуында әрі өте тығыз құрылыс алаңдарында қолдануға бейімділігінде. 2027 жылға қарай тағы 200 вертипорт салу жоспарлануда.
Дубай автомобиль жолдары және көлік басқармасымен (Roads and Transport Authority, RTA), сондай-ақ eVTOL-ға арналған инфрақұрылымды жасайтын және басқаратын Skyports-пен бірлесіп eVTOL әзірлейтін американдық Joby Aviation компаниясы Дубай халықаралық әуежайында (DXB) Дубай әмірлігінде жоспарланып отырған төрт вертипорттың біріншісінің құрылысын бастады. Верипорт Дубайдың мультимодальды көлік желісімен интеграциялауға арналған және Дубайдағы Emirates 2 станциясымен, DXB әуежайымен, автотұрақ инфрақұрылымымен және басқа да жерүсті тасымалдау түрлерімен үздіксіз байланысты қамтамасыз етуге арналған.
Жаңартылған карта мен 2025–2029 жылдарға арналған вертипорттардың әлемдік нарығының болжамына сай бес жыл ішінде әлем бойынша жалпы құны АҚШ долларынан асатын 1,5 мыңнан астам вертипорттың құрылысы жоспарлануда. Олардың жартысынан көбі: құны 817 млн АҚШ долларын құрайтын 794 вертипот Қиыр Шығыс елдеріне келеді. Қиыр Шығыстағы вертипорттар нарығында Қытай үстемдік етеді, қазіргі уақытта алдағы үш жылда 182 вертипорттың құрылысы жоспарлануда немесе қарастырылуда. Бұл аймақтағы вертипорттардың көпшілігі жаңа учаскелерде салынатын болады. Сондай-ақ нарықта екі үлкен вертипорт бағдарламасы үстемдік етеді: тек Гуандун провинциясының өзінде жергілікті билік 2027 жылға қарай қала бойынша 100 вертипорт салуды жоспарлап отыр.

Қытай бұл салада көшбасшы орындарда, EHang, AutoFlight және XPeng компаниялары белсенді түрде пилоттық ұшуды жүзеге асыруда және қазірдің өзінде ірі мегаполистерде алғашқы бағыттарды іске қосты. EHang өзінің пилотсыз eVTOL құрылғылары үшін CAAC (Қытай авиация басқармасы) сертификатын алды, ал Қытайдың Шэньчжэнь және Гуанчжоу қалалары вертипорттарды жалпы қалалық көлік жүйесіне енгізуде.
GMI аналитиктерінің мәліметтеріне сай 2024 жылы жетілдірілген әуе мобильділігінің (AAM) жаһандық нарығы 11,5 млрд АҚШ долларына бағаланса, 2034 жылға қарай 73,5 млрд АҚШ долларына жетеді. Инфрақұрылымдық шешімдер сегменті (вертипорттар, зарядтау станциялары, әуе қозғалысын ұйымдастыру жүйелері және UAM-ды қалалық ортада қауіпсіз және тиімді ендіруге мүмкіндік беретін басқа да негізгі компоненттер) AAM нарығындағы ең жоғары орташа жылдық өсу қарқынына ие болады. Болжамдарға қарағанда, жүк тасымалы нарығы өсіп, 2034 жылға қарай 26,4 млрд АҚШ долларына жетеді. Өсім электрондық коммерция индустриясындағы сұраныстың артуына және «соңғы мильді» жылдам жеткізу шешімдеріне деген қажеттілікке байланысты. Сонымен қатар, автономдық технологияның жетістіктері мен пилотсыз ұшу аппараттарының (ПҰА) дамуы жүк тасымалының тиімділігін одан әрі арттырады. Осының аясында Қазақстанның аэромобильді логистиканың жаһандық тізбектеріне интеграциялану бойынша айтарлықтай әлеуеті бар.
Жүк дрондары мен eVTOL логистикадағы жаңа парадигмаға айналуда. Олардың артықшылығы — қысқа және орта қашықтыққа жылдам жеткізу, жердегі кептелістерді айналып өту, шығарындылар деңгейінің төмендеуі, автономия және икемділік.
Қазақстан сияқты аумағы кең елдерде eVTOL жүк аппараттарын пайдалану әсіресе өзекті болып табылады. Мұндай аппараттар шалғай өңірлер арасында шұғыл жүктерді жеткізу, дәрі-дәрмектерді, бөлшектерді және аса маңызды өнімдерді тасымалдау үшін пайдаланылуы мүмкін. Бұл шешім әсіресе табиғи апаттар немесе дәстүрлі көліктердің жұмысында үзілістер болған жағдайларда ерекше құнды болады.
Сондай-ақ Қазақстан жолдың бір бөлігі жердегі логистикамен, ал бір бөлігі аэромобильді тасымалдаумен қамтылатын гибридті маршруттарды ұсына отырып, Қытай мен Еуропа арасындағы маңызды транзиттік торапқа айналуы мүмкін. Бұл елдің шығысы мен батысында трансшекаралық eVTOL-хабтары үшін мүмкіндіктер ашады. Еуразиялық дәліздердің негізгі қатысушысы — Қытайдың жақындығы ҚР-дағы жаңа буынның ауқымды логистикасы үшін аэромобильді шешімдердің маңыздылығын арттырады.

Қазақстан үшін вертипорттарды енгізудің және аэромобильді инфрақұрылымды дамытудың бірқатар артықшылығы бар:
• жаңа жұмыс орындарын құру — техникалық персоналға, пилоттарға, диспетчерлерге, eVTOL техникалық қызмет көрсету инженерлеріне қажеттілік;
• өңірлік инфрақұрылымды дамыту — шағын және орташа қалалардың заманауи көлік шешімдеріне қолжетімділік алуы;
• көлік әлеуетінің өсуі — әсіресе қолжетімділігі қиын өңірлер арасындағы байланыстың артуы;
• халықаралық дәліздерге кірігу — Қазақстанның Азия мен Еуропа арасындағы логистикалық торабы ретінде рөлін арттыру;
• білім беру бағдарламаларын дамыту — қазақстандық жоғары оқу орындарында бейінді бағыттарды, оның ішінде шетелдік университеттермен ынтымақтасып, қос дипломдық бағдарламаларды ашу; студенттерді шетелде, оның ішінде «Болашақ» бағдарламасы аясында оқыту;
• болашақ мамандықтарын қалыптастыру — инженерия, басқару, IT, реттеу және техникалық қызмет көрсету салаларында біліктілігі жоғары мамандарға сұранысты қалыптастыру.
Вертипорттарды жобалау кезінде көліктің басқа түрлерімен үздіксіз интеграциялауға көбірек көңіл бөлінуде. Бұған тиімді көлік тораптарын құру үшін теміржол вокзалдарына, әуежайларға және ірі жол желілеріне іргелес жерлерде вертипорттарды дамыту кіреді.
Бұл тұрғыдан Алматы маңында салынып жатқан жаңа «ақылды» Алатау қаласы, сол сияқты ҚР-ның ең ірі оңтүстік мегаполисіне жақын орналасқан «Алатау» арнайы экономикалық аймағы ерекше назар аударуға тұрарлық. Онда аэромобильді шешімдерді қалалық және технопарк жағдайында сынауға болады. ҒЗИ, стартаптар, IT-компаниялар мен көлік институттарының болуы Алатауды пилоттық іске қосулар мен демонстрациялық жобалар үшін қолайлы алаңға айналдырады. 2025 жылғы 29 мамырда Astana International Forum аясында Proptech, LAE және UAM салаларындағы озық технологияларды біріктіретін технологиялық қалалық кеңістік ретінде Alatau City-дің әлеуетіне арналған Alatau City: The Future is Now панельдік сессиясы өтетінін айта кетейік. Талқылауға сарапшылар, инвесторлар, девелопер және мемлекеттік органдардың өкілдері қатысады.
Аэромобильді хабтар мен вертипорттар — жай ғана футуристік тұжырымдама емес, көлікті трансформациялаудың нақты құралы. Қазақстан үшін олар экономикалық өсудің, өңірлік дамудың және халықаралық интеграцияның драйверіне айналуы мүмкін. Белсенді урбанизация жағдайында және шалғай аудандармен көлік байланысының қажеттілігі жағдайында жетілген әуе мобильділігі мүмкіндіктер терезесін ашады және оны жіберіп алмау керек.
Танымал мақалалар
Барлығын көруҚазақстанның қаржы секторы ESG тәжірибелерін кеңінен қолдануда. Зерттеу
Соңғы жылдары Қазақстанда компаниялардың қызметіне ESG (экологиялық, әлеуметтік және басқару аспектілері) қағидаттары белсенді түрде енгізілуде. Бұл тұрақты дамудың өсіп келе Читать далее...
7 ноября 2024
10600
Әлемде жыл сайын 60 миллионнан астам жеңіл автокөлік шығарылады, ал көліктердің жалпы өндірісі 85 миллионнан асады
Көлік шығаратын зауыттар әр елдерде 4 миллионнан астам адамды жұмыспен қамтамасыз етіп, ІЖӨ-нің 10%-ын құрайды Толық 2022 жылдың қорытындысы бойынша, Читать далее...
17 января 2024
7715
Теміржолмен жолаушылар тасымалы да, жүк тасымалы да бір жылда 2% өсті
Бір жылдан аз уақытта сектордағы компаниялардың табысы 1,5 триллион теңге 2023 жылдың қаңтар–қарашасында теміржолмен 18,2 млн жолаушы тасымалданды, бұл былтырғыдан Читать далее...
25 декабря 2023
6853
Әлемдік туризм пандемиядан кейін қалпына келеді. Қазақстан шетелдік туристерді қалай көбірек тарта алады?
Дүниежүзілік туристік ұйым әлемдік туризм биыл пандемияға дейінгі деңгейге қайта оралады деп болжайды. Экономиканың басқа секторларына қарағанда локдаун мен геосаяси Читать далее...
15 марта 2024
6841
ҚР-дағы электр энергиясы өндірісінің 6%-ға жуығы жаңартылатын энергия көздеріне тиесілі. Бұл әлі өте аз, бірақ бұрынғыдан жақсырақ
Былтыр жыл соңында ҚР-да электр энергиясын өндіру саласындағы негізгі капиталға салынған инвестиция 451,4 млрд теңгеге жетті, бұл бір жыл бұрынғыдан Читать далее...
29 января 2024
6773
Балық шаруашылығы стартабы: ҚР-дағы мемлекеттік қолдаудың арқасында бизнестің балық өсіруге деген қызығушылығы күрт артты
Қазақстандағы аквашаруашылық қоры бірнеше жылда 3,4 есе өсті Қазақстанда балық шаруашылығында өндірістік көрсеткіштердің белсенді өсуі байқалады. ҚР СЖРА Ұлттық статистика Читать далее...
11 января 2024
6608
Кондитерлік өнімдер 12%, тоқаш және басқа да нан өнімдері 14% қымбаттады
Кей өңірлерде баға айтарлықтай өсті Қазақстандықтар үшін тәттілер өте маңызды. ҚР халқы мереке күндері сауда жасағанда немен бетпе-бет келді? 2023 Читать далее...
12 января 2024
6605
Қай азық-түлік қатты қымбаттады?
2023 жылғы желтоқсанның соңында ҚР-да азық-түлік бір айда 0,9%, бір жылда 8,5% қымбаттады. Өңірлер бойынша ай сайынғы динамикада азық-түлік ең Читать далее...
23 января 2024
6575
Бидай мен меслин экспорты тоннамен 21% өсті, бірақ ақшалай 3%-дан аз көбейді
2023 жылдың қаңтар–қарашасында Қазақстан 1,7 млрд АҚШ долларына 6,7 млн тонна бидай мен меслин экспорттады. Өсім физикалық түрде 20,6%, ақшалай Читать далее...
26 января 2024
6516
Қазақстан ұнды қай елдерге көбірек экспорттайды?
Елде ұн өндірісі 1% артты 2023 жылғы қаңтар–қазанда ҚР-да дәнді дақылдардан және олардың майда тартылған қоспаларынан 2,7 млн тонна ұн Читать далее...
29 декабря 2023
6495
Қазақстанда бір жылда такси қызметі 9% қымбаттады
ТМД елдері арасында ҚР-да такси ең қымбат 2023 жылдың қаңтар–желтоқсанында Қазақстанда такси қызметін ұсынатын компаниялардың табысы бір жылда 17% өсіп, Читать далее...
19 января 2024
6438
ҚР-да темекі сатылымы бір жылда 69% көбейді
2023 жылғы қаңтар–желтоқсанда темекі өнімдері өндірісі 2022 жылғы сәйкес кезеңдегі 287,9 млрд теңгемен салыстырғанда құндық мәнде 283 млрд теңгені құрады. Читать далее...
30 января 2024
6393
Қазы бір жылда 5%, жая 3% қымбаттады. Жылқы еті өндірісі азайды
Биыл ақпанның соңында жылқы еті бір жылда 4,3% қымбаттады. Атап айтқанда, қазы 4,8%, жая 2,5% қымбаттаған. Жылқы еті ең көп Читать далее...
12 марта 2024
6360
Қарауға болады, бірақ ұстауға болмайды: неге Қазақстанда шетелдік аңшылық туризмі көрсеткіші төмендеп жатыр?
Соңғы бірнеше жылда Қазақстандағы аңшылық өнеркәсібінде алғаш рет өндірістік көрсеткіштердің өсуі байқалды. 2022 жылы саладағы өнімдер мен қызметтердің нақты көлем Читать далее...
18 января 2024
6304
ҚР-да көп тұтынылатын алкоголь түрлерінің өндірісі биыл азайды
Биыл қаңтарда алкогольдің ең танымал түрлерінің өндірісі төмендеді. Мәселен, коньяк өндірісі былтырғы қаңтармен салыстырғанда 47,1%, 749,9 мың литрге дейін, сыра Читать далее...
18 марта 2024
6297