Әлемдік туризм пандемиядан кейін қалпына келеді. Қазақстан шетелдік туристерді қалай көбірек тарта алады?
15 марта 2024
6435
Дүниежүзілік туристік ұйым әлемдік туризм биыл пандемияға дейінгі деңгейге қайта оралады деп болжайды. Экономиканың басқа секторларына қарағанда локдаун мен геосаяси кедергілерден қатты зардап шеккен сала былтыр 2019 жылғы деңгейдің 88%-на дейін қалпына келді. Халықаралық салалық ұйымның сарапшылары 2024 жылы бұл көрсеткіш 100%-на жететініне сенімді, өйткені әлемде туристік саяхатқа қанағаттандырылмаған сұраныс сақталады. Адамдар түрлі елдерге барғысы келеді, бірақ көптеген адамдар үшін баға мен қызмет сапасының арақатынасы өте маңызды болады.
Бұл кезеңде Орталық Азия елдері әлемнің туризм картасында жаңа дамушы аймақ болады.
Туризм саласына ғана емес, сонымен қатар көлік, қонақ үй бизнесі, қоғамдық тамақтандыру салаларына да табыс әкелетін шетелдік қонақтар үшін күресте Қазақстан әлі керемет нәтиже көрсеткен жоқ. Туристік рейтингтердің біріне сүйенсек, былтыр Қазақстан келген туристер саны бойынша әлемнің 202 елі арасында 64-орынға ие болды. Countrycassette.com халықаралық интернет басылымның мәліметінше, бір жыл ішінде республикаға 2 млн-ға жуық резидент емес саяхатшы келген. Біздің елдің жалпы үлесі айтарлықтай емес — небәрі 0,2%. Қазақстан туристерді қонақүйлерде және басқа орналастыру орындарында тұратын адамдардың саны бойынша есептейтінін есте ұстаған жөн. Бұл ретте көршілес елдер басқаша есептейді: мысалы, Өзбекстан 2023 жылы 6,6 млн қонақ қабылдағандай болды, оның 5,6 млн-ы туыстарына барған адамдар. Осы әдісті қолданатын болсақ, былтыр Қазақстанға 7,5 млн-нан астам шетел азаматы келген.
Қазақстан мен Орталық Азияның басқа да елдеріне келетін туристер санын салыстыру нәтижесі Қырғызстан мен Өзбекстанда туризмнің әлдеқайда жақсы дамығанын көрсетеді. Қырғызстандағы биік таулы көлдердің жағасына және Өзбекстандағы көне мешіттерге Қазақстанға қарағанда үш-төрт есе көп турист келетіні де осыдан. Ал туризмнің көшбасшылары — Франция (бір жылда 117,1 млн турист), Польша (88,5 млн), Мексика (51,1 млн) елдерімен біздің еліміздің көрсеткішін салыстыруға келмейді.
Үкіметтері осы секторға назар аударатын елдерде туристер санының көп болуы экономикалық дамуға пайда әкеледі. Мысалы, Грузияда туризмнің экономикаға қосқан үлесі 20,8%, Испанияда 13,6%, Түркияда 11,5%. Қазақстанда бұл көрсеткіш әлдеқайда аз – жалпы ішкі өнімнің 2,7%-ы ғана. Бұл 2022 жылғы деректер.
Бұл жағдай туристік орындардың жоқтығынан емес екені сөзсіз. Бізде көрсететін және таң қалдыратын нәрсе бар. Қазақстандағы туризм саласын дамытудағы негізгі кедергілердің қатарында инфрақұрылым, сервис, өңірлердегі қызмет көрсету сапасы, мемлекет тарапынан бұл саланы жеткіліксіз қаржыландыру проблемалары бар. ҚР Қаржы министрлігінің мәліметінше, былтыр қаңтар-желтоқсанда мәдениет, спорт, туризм және ақпараттық қамтамасыз ету салаларындағы бюджет шығынының үлесі жалпы шығынның 3,3%-ын ғана құраған — 877,5 млрд теңге бөлінген.
Елімізде дамыған елдердің стандарттары бойынша жоғары сапалы жолдарды, әлеуметтік және инженерлік инфрақұрылымды қамтамасыз ету үшін ғана емес, сонымен қатар елдің туристік брендін сырттан ілгерілету үшін де жеткіліксіз қаражат бөлінуде. Елдің бас бренд-менеджері «Kazakh Tourism» ҰК» АҚ-ның мәліметінше, ҚР-дағы туристік әлеуетті дамыту және ілгерілету бағдарламаларын қаржыландыру көлемі басқа елдердегі осы мақсаттарға жұмсалатын шығындармен салыстырғанда өте аз. Мәселен, былтыр бұл мақсатта 1,7 млрд теңге бөлінді, бұл 2022 жылғы көрсеткіштен 39,3% аз. Бұл да басқа елдермен салыстырғанда аз. Былтыр Өзбекстан ел брендін дамытуға және әлемдік медиа арналардағы жарнамаға шамамен 9 млн АҚШ долларын (4 млрд теңге) жұмсады. Грузия бір ғана халықаралық ITB Berlin көрмесінде өзінің туристік қызметтерін ілгерілету үшін 37 млн АҚШ долларын (16,7 млрд теңге) төледі. Кіру туризмі бойынша бұл елдерге аз да болса жақындау үшін Қазақстан ең аз дегенде сыртқы маркетингке осыншама қаржы салуы керек. Бұл туралы мамандар да айтады.
«Шетелдік ілгерілету үшін қаражаттың аздығын ескере отырып, Kazakh Tourism ұлттық компаниясы күш-жігерін мақсатты нарықтарға бағыттайды, қолайлы форматтарды таңдайды және BBC және CNN сияқты платформаларда жарнама орналастырмайды. Дегенмен, агрессивті маркетинг жүргізген елдердің тәжірибесі келу туризмінің экономикалық көрсеткіштерінің тез қалпына келгенін көрсетеді», — деп атап өтті Kazakh Tourism сарапшылары.
Қазақстанның туристік брендін сыртқы таныстыру қажеттілігінен басқа, саланың ішкі мәселелерін шешуде мемлекет алдында көптеген міндеттер тұр. Бұл қызмет көрсету сапасының төмендігі немесе нашар инфрақұрылым түріндегі жоғарыда аталған кедергілер ғана емес, сонымен қатар дамудың ауқымды перспективалық бағыттары да бар.
Әңгіме туризм индустриясының инвестициялық тартымдылығы, жаңа орындар мен туристік маршруттарды іздеу, қазақстандық туризмнің маусымдылығының кері әсерін азайту туралы болып отыр. Бұл туралы Туризм индустриясын дамытудың 2023–2029 жылдарға арналған тұжырымдамасында айтылған.
Шетелдік туристер арасында Қазақстан өңірлерінің танымалдығы туралы деректерге қарасаңыз, барлығы түсінікті болады. Шетелдік қонақтар өздеріне жағдай жасалған жерлерге барады. Бұл Алматы тау кластері, Щучье-Бурабай курорттық аймағы, Каспий теңізінің жағалауы және т.б. Бес жұлдызды қонақ үй кешендерінің құрылысы мен чартерлік рейстердің ашылуының арқасында Ақтау шетелдіктер үшін танымал бағыттардың біріне айналды. Адамдар халықаралық деңгейдегі қызмет пен демалыстың жоғары стандарттары үшін көп ақша төлеуге дайын.
Былтыр қаңтар–шілдеде келген келушілер туралы іріктеу сауалнамасының нәтижесі бойынша, Астана мен Алматы шетелден келген қонақтарды қабылдау бойынша жетекші өңірлер қатарында болды. Оларға респонденттердің 17,3% және 16,2% келген. Ақмола (6,8%), Маңғыстау (5,7%) және Шығыс Қазақстан (5,5%) облыстары да танымал бағыттар болды.
Танымал мақалалар
Барлығын көруҚазақстанның қаржы секторы ESG тәжірибелерін кеңінен қолдануда. Зерттеу
Соңғы жылдары Қазақстанда компаниялардың қызметіне ESG (экологиялық, әлеуметтік және басқару аспектілері) қағидаттары белсенді түрде енгізілуде. Бұл тұрақты дамудың өсіп келе Читать далее...
7 ноября 2024
10439
Теміржолмен жолаушылар тасымалы да, жүк тасымалы да бір жылда 2% өсті
Бір жылдан аз уақытта сектордағы компаниялардың табысы 1,5 триллион теңге 2023 жылдың қаңтар–қарашасында теміржолмен 18,2 млн жолаушы тасымалданды, бұл былтырғыдан Читать далее...
25 декабря 2023
6687
Әлемде жыл сайын 60 миллионнан астам жеңіл автокөлік шығарылады, ал көліктердің жалпы өндірісі 85 миллионнан асады
Көлік шығаратын зауыттар әр елдерде 4 миллионнан астам адамды жұмыспен қамтамасыз етіп, ІЖӨ-нің 10%-ын құрайды Толық 2022 жылдың қорытындысы бойынша, Читать далее...
17 января 2024
6602
Қай азық-түлік қатты қымбаттады?
2023 жылғы желтоқсанның соңында ҚР-да азық-түлік бір айда 0,9%, бір жылда 8,5% қымбаттады. Өңірлер бойынша ай сайынғы динамикада азық-түлік ең Читать далее...
23 января 2024
6436
Әлемдік туризм пандемиядан кейін қалпына келеді. Қазақстан шетелдік туристерді қалай көбірек тарта алады?
Дүниежүзілік туристік ұйым әлемдік туризм биыл пандемияға дейінгі деңгейге қайта оралады деп болжайды. Экономиканың басқа секторларына қарағанда локдаун мен геосаяси Читать далее...
15 марта 2024
6435
Балық шаруашылығы стартабы: ҚР-дағы мемлекеттік қолдаудың арқасында бизнестің балық өсіруге деген қызығушылығы күрт артты
Қазақстандағы аквашаруашылық қоры бірнеше жылда 3,4 есе өсті Қазақстанда балық шаруашылығында өндірістік көрсеткіштердің белсенді өсуі байқалады. ҚР СЖРА Ұлттық статистика Читать далее...
11 января 2024
6401
Қазақстанда бір жылда такси қызметі 9% қымбаттады
ТМД елдері арасында ҚР-да такси ең қымбат 2023 жылдың қаңтар–желтоқсанында Қазақстанда такси қызметін ұсынатын компаниялардың табысы бір жылда 17% өсіп, Читать далее...
19 января 2024
6353
Қазақстан ұнды қай елдерге көбірек экспорттайды?
Елде ұн өндірісі 1% артты 2023 жылғы қаңтар–қазанда ҚР-да дәнді дақылдардан және олардың майда тартылған қоспаларынан 2,7 млн тонна ұн Читать далее...
29 декабря 2023
6345
ҚР-дағы электр энергиясы өндірісінің 6%-ға жуығы жаңартылатын энергия көздеріне тиесілі. Бұл әлі өте аз, бірақ бұрынғыдан жақсырақ
Былтыр жыл соңында ҚР-да электр энергиясын өндіру саласындағы негізгі капиталға салынған инвестиция 451,4 млрд теңгеге жетті, бұл бір жыл бұрынғыдан Читать далее...
29 января 2024
6332
Кондитерлік өнімдер 12%, тоқаш және басқа да нан өнімдері 14% қымбаттады
Кей өңірлерде баға айтарлықтай өсті Қазақстандықтар үшін тәттілер өте маңызды. ҚР халқы мереке күндері сауда жасағанда немен бетпе-бет келді? 2023 Читать далее...
12 января 2024
6326
Бидай мен меслин экспорты тоннамен 21% өсті, бірақ ақшалай 3%-дан аз көбейді
2023 жылдың қаңтар–қарашасында Қазақстан 1,7 млрд АҚШ долларына 6,7 млн тонна бидай мен меслин экспорттады. Өсім физикалық түрде 20,6%, ақшалай Читать далее...
26 января 2024
6323
ҚР-да темекі сатылымы бір жылда 69% көбейді
2023 жылғы қаңтар–желтоқсанда темекі өнімдері өндірісі 2022 жылғы сәйкес кезеңдегі 287,9 млрд теңгемен салыстырғанда құндық мәнде 283 млрд теңгені құрады. Читать далее...
30 января 2024
6285
Қазы бір жылда 5%, жая 3% қымбаттады. Жылқы еті өндірісі азайды
Биыл ақпанның соңында жылқы еті бір жылда 4,3% қымбаттады. Атап айтқанда, қазы 4,8%, жая 2,5% қымбаттаған. Жылқы еті ең көп Читать далее...
12 марта 2024
6261
Қарауға болады, бірақ ұстауға болмайды: неге Қазақстанда шетелдік аңшылық туризмі көрсеткіші төмендеп жатыр?
Соңғы бірнеше жылда Қазақстандағы аңшылық өнеркәсібінде алғаш рет өндірістік көрсеткіштердің өсуі байқалды. 2022 жылы саладағы өнімдер мен қызметтердің нақты көлем Читать далее...
18 января 2024
6250
ҚР-да көп тұтынылатын алкоголь түрлерінің өндірісі биыл азайды
Биыл қаңтарда алкогольдің ең танымал түрлерінің өндірісі төмендеді. Мәселен, коньяк өндірісі былтырғы қаңтармен салыстырғанда 47,1%, 749,9 мың литрге дейін, сыра Читать далее...
18 марта 2024
6240