Дегенмен, елдегі жалпы автопарктегі электрокөлік үлесі әлі аз — бар болғаны 0,04% ғана
12 июня 2023
40
Дегенмен, елдегі жалпы автопарктегі электрокөлік үлесі әлі аз — бар болғаны 0,04% ғана
ҚР ІІМ Ішкі істер министрлігінің 2022 жылғы наурыздан биылғы наурызға дейінгі айлық статистикасы еліміздегі электрокөлік санының айтарлықтай өскенін көрсетеді: 631-ден 1,9 мыңға дейін ұлғайды. Соның ішінде былтыр желтоқсан айында тіркелген электрокөлік саны күрт көбейіп, 521-ге артты. Сонымен қатар биыл қаңтар–наурыз аралығында электрокөлік сатылымы қарқынды өсті.
Бұл соңғы он жылда алғаш рет электрокөлік санының айтарлықтай өсуі. СЖРА Ұлттық статистика бюросының электркөліктер туралы мәліметтері 2012 жылдан бері жарияланып келеді. Бұған дейін елде 2016 жылдың 1 қаңтарында электрокөліктің рекордтық саны тіркелген: 785 автокөлік.
Дегенмен, өсім динамикасына қарамастан, Қазақстанның жалпы автопаркіндегі электрокөліктердің үлесі өте аз. Егер былтыр наурыз айында электрокөліктің үлесі 0,01%-ды құраса, 2023 жылдың 1 сәуірінде ол 0,04%-ға ғана жетті.
1,9 мың «жасыл» көліктің 1,6 мыңы жеңіл көліктер. Олардың үлесі 84%-дан асады. Электр қозғалтқыштары бар жүк көліктері мен автобустар әлдеқайда аз: тиісінше 8,8% және 6,9%. Сонымен қатар, статистикалық есептерге жүгінсек, мұндай қоғамдық көліктердің негізгі бөлігі былтыр желтоқсан айында ғана сатып алына бастаған. Ол кезде бірден 109 электробус тіркелсе, биыл наурыз айының соңына дейін олардың саны 134-ке жеткен.
Қалалық қоғамдық көліктердің «жасылдануы» негізінен Астана мен Алматыда байқалады, оларда тиісінше 67 және 32 электробус тіркелген. Елордалық автопарктердің берген есебінде шикілік болуы мүмкін. Өйткені, Астана қаласы әкімдігінің баспасөз қызметінің хабарлауынша, 2022 жылы бұл мегаполисте қалалық бағыттар бойынша электр қозғалтқышы бар 115 автобус жолға шыққан. 2023 жылдың соңына қарай Астана электробустарының паркі 300-ге дейін ұлғайтылады.
Батареямен жүретін автокөліктердің көпшілігі — 1,2 мыңы немесе 63,9%-ы Алматы қаласында тіркелген. Бұл бірнеше факторларға, соның ішінде миллионер бизнесмендердің шоғырлануына байланысты. Ranking.kz 1 млн теңге және одан жоғары жалақысы бар барлық тіркелген өзін-өзі жұмыспен қамтушылардың 89%-ы оңтүстік астанада тұратынын жазған еді. Жеңіл электрокөлік құны ішкі жану қозғалтқышы бар автокөлік бағасынан айтарлықтай ерекшеленеді. Қытайдан және басқа елдерден тапсырыс бойынша электрокөлік жеткізетін қазақстандық делдал компаниялардың прайс-парақшасына сүйенсек, жаңа жеңіл электрокөлік бағасы 30 млн теңгеден 70 млн теңгеге дейін. Қайталама нарықта баға 15,8 млн теңгеден 50 млн теңгеге дейін.
Екінші орында үлкен айырмашылықпен Астана қаласы. Елорда жолдарында бар болғаны 249 электрокөлік жүр. Дипломатиялық нөмірлері бар электркөлік иелері (олардың саны 13) өз есептерінде тұрғылықты жерін көрсетсе, бұл көрсеткішті көбірек болар еді.
Үздік үштікте сонымен қатар, 2023 жылдың 1 сәуіріндегі жағдай бойынша, 100 экокөлік тіркелген Алматы облысы да кірді. «Жасыл» көліктер Солтүстік Қазақстан (2), Ақмола (4) және Ұлытау (4) облыстарында ең аз.
Қазақстандағы «жасыл» көліктің дамуын шектейтін факторлардың бірі ретінде ҚР Парламентінің депутаттары электрокөлік инфрақұырлымының дамымауын атайды. Еліміздің облыс орталығының біразында қоғамдық қуаттандыратын бекеттер жоқ, ал өңіраралық жолдардағы арнайы қауаттау бекеттері туралы айтпауға да болады. Мұның бәрі электркөліктерін тек қалалық көлікке айналдырады.
Ашық деректерге сүйенсек, Қазақстанда электр зарядтау станцияларын орнату және пайдалану бойынша екі ғана ұйым маманданған: «Оператор ЭҚС» ЖШС және eDrive.kz компаниясы. Екеуінде де станциялар желісі бар, олардың жалпы саны 183. Олардың көпшілігі Алматыда (97) және Астанада (76) орналасқан. Бір-екі ЭҚС Қарағанды, Теміртау, Шымкент, Талдықорған, Атырау қалаларында, үшеуі Щучинскте жұмыс істейді. Басқа өңірлердегі электрокөлік иелерінің қоғамдық бекеттерді пайдалану мүмкіндігі жоқ, сол үшін көліктерін үйде қуаттауға мәжбүр.
Көбіне әлеуметтік желілерде және жедел мессенджерлердің жабық топтарында автосарапшылар электрокөлік саны туралы ресми статистиканың сенімділігіне күмән келтіреді, олар өте төмендетіліп көрсетіледі деп есептейді. Бұл пікірді елемеу мүмкін емес, өйткені Қазақстандағы электрокөлік саны туралы мәліметтерді жинау жүйесінде олқылықтар мен кемшіліктер бар. ҚР Автокөлік нарығын бақылау және талдау агенттігінің басшысы Артур Мискарянның айтуынша, Ішкі істер министрлігі көлікті тіркеу кезінде иесіне жанармайдың түрін көрсетуге міндеттемейді. Сондықтан, осы бағанды толтырмаған кей электрокөлік иелері жалпы статистикаға енбей қалуы мүмкін.
Сонымен қатар, Қазақстандағы кейбір электрокөліктер бензинді де, электр қуатын да пайдаланатын гибридті көліктер. Ал аралас отынмен жүретін көліктер үшін Ішкі істер министрлігі бөлек статистика жүргізеді. Оған (санаттарға бөлусіз) электргибридті көліктер және бензинмен және газбен жүретін гибридті көліктер кіреді. 2023 жылғы 1 сәуірдегі жағдай бойынша, аралас отынмен жүретін 337,8 мың көлік тіркелді. Олардың ішіндегі электрогибридтердің үлесін анықтау мүмкін емес.
Танымал мақалалар
Барлығын көруҚазақстанның қаржы секторы ESG тәжірибелерін кеңінен қолдануда. Зерттеу
Соңғы жылдары Қазақстанда компаниялардың қызметіне ESG (экологиялық, әлеуметтік және басқару аспектілері) қағидаттары белсенді түрде енгізілуде. Бұл тұрақты дамудың өсіп келе Читать далее...
7 ноября 2024
10498
Әлемде жыл сайын 60 миллионнан астам жеңіл автокөлік шығарылады, ал көліктердің жалпы өндірісі 85 миллионнан асады
Көлік шығаратын зауыттар әр елдерде 4 миллионнан астам адамды жұмыспен қамтамасыз етіп, ІЖӨ-нің 10%-ын құрайды Толық 2022 жылдың қорытындысы бойынша, Читать далее...
17 января 2024
6822
Теміржолмен жолаушылар тасымалы да, жүк тасымалы да бір жылда 2% өсті
Бір жылдан аз уақытта сектордағы компаниялардың табысы 1,5 триллион теңге 2023 жылдың қаңтар–қарашасында теміржолмен 18,2 млн жолаушы тасымалданды, бұл былтырғыдан Читать далее...
25 декабря 2023
6734
Әлемдік туризм пандемиядан кейін қалпына келеді. Қазақстан шетелдік туристерді қалай көбірек тарта алады?
Дүниежүзілік туристік ұйым әлемдік туризм биыл пандемияға дейінгі деңгейге қайта оралады деп болжайды. Экономиканың басқа секторларына қарағанда локдаун мен геосаяси Читать далее...
15 марта 2024
6535
Қай азық-түлік қатты қымбаттады?
2023 жылғы желтоқсанның соңында ҚР-да азық-түлік бір айда 0,9%, бір жылда 8,5% қымбаттады. Өңірлер бойынша ай сайынғы динамикада азық-түлік ең Читать далее...
23 января 2024
6455
Балық шаруашылығы стартабы: ҚР-дағы мемлекеттік қолдаудың арқасында бизнестің балық өсіруге деген қызығушылығы күрт артты
Қазақстандағы аквашаруашылық қоры бірнеше жылда 3,4 есе өсті Қазақстанда балық шаруашылығында өндірістік көрсеткіштердің белсенді өсуі байқалады. ҚР СЖРА Ұлттық статистика Читать далее...
11 января 2024
6454
Кондитерлік өнімдер 12%, тоқаш және басқа да нан өнімдері 14% қымбаттады
Кей өңірлерде баға айтарлықтай өсті Қазақстандықтар үшін тәттілер өте маңызды. ҚР халқы мереке күндері сауда жасағанда немен бетпе-бет келді? 2023 Читать далее...
12 января 2024
6391
Қазақстанда бір жылда такси қызметі 9% қымбаттады
ТМД елдері арасында ҚР-да такси ең қымбат 2023 жылдың қаңтар–желтоқсанында Қазақстанда такси қызметін ұсынатын компаниялардың табысы бір жылда 17% өсіп, Читать далее...
19 января 2024
6381
Қазақстан ұнды қай елдерге көбірек экспорттайды?
Елде ұн өндірісі 1% артты 2023 жылғы қаңтар–қазанда ҚР-да дәнді дақылдардан және олардың майда тартылған қоспаларынан 2,7 млн тонна ұн Читать далее...
29 декабря 2023
6378
ҚР-дағы электр энергиясы өндірісінің 6%-ға жуығы жаңартылатын энергия көздеріне тиесілі. Бұл әлі өте аз, бірақ бұрынғыдан жақсырақ
Былтыр жыл соңында ҚР-да электр энергиясын өндіру саласындағы негізгі капиталға салынған инвестиция 451,4 млрд теңгеге жетті, бұл бір жыл бұрынғыдан Читать далее...
29 января 2024
6369
Бидай мен меслин экспорты тоннамен 21% өсті, бірақ ақшалай 3%-дан аз көбейді
2023 жылдың қаңтар–қарашасында Қазақстан 1,7 млрд АҚШ долларына 6,7 млн тонна бидай мен меслин экспорттады. Өсім физикалық түрде 20,6%, ақшалай Читать далее...
26 января 2024
6341
ҚР-да темекі сатылымы бір жылда 69% көбейді
2023 жылғы қаңтар–желтоқсанда темекі өнімдері өндірісі 2022 жылғы сәйкес кезеңдегі 287,9 млрд теңгемен салыстырғанда құндық мәнде 283 млрд теңгені құрады. Читать далее...
30 января 2024
6317
Қазы бір жылда 5%, жая 3% қымбаттады. Жылқы еті өндірісі азайды
Биыл ақпанның соңында жылқы еті бір жылда 4,3% қымбаттады. Атап айтқанда, қазы 4,8%, жая 2,5% қымбаттаған. Жылқы еті ең көп Читать далее...
12 марта 2024
6274
ҚР-да көп тұтынылатын алкоголь түрлерінің өндірісі биыл азайды
Биыл қаңтарда алкогольдің ең танымал түрлерінің өндірісі төмендеді. Мәселен, коньяк өндірісі былтырғы қаңтармен салыстырғанда 47,1%, 749,9 мың литрге дейін, сыра Читать далее...
18 марта 2024
6263
Қарауға болады, бірақ ұстауға болмайды: неге Қазақстанда шетелдік аңшылық туризмі көрсеткіші төмендеп жатыр?
Соңғы бірнеше жылда Қазақстандағы аңшылық өнеркәсібінде алғаш рет өндірістік көрсеткіштердің өсуі байқалды. 2022 жылы саладағы өнімдер мен қызметтердің нақты көлем Читать далее...
18 января 2024
6256