Сондай-ақ тарихтағы ең ауыр апаттардың біріне ҚР әуе компаниясының қатысты бар
12 апреля 2023
15
Сондай-ақ тарихтағы ең ауыр апаттардың біріне ҚР әуе компаниясының қатысты бар
Биыл қаңтар-ақпан айларында ҚР әуе компаниялары 1,8 млн адамды тасымалдады, бұл бір жыл бұрынғыдан бірден 53,9% артық. Ең жоғары көрсеткіштер Алматы қаласында (569,6 мың адам, бір жылда 28,7% азайған). Одан кейін Астана (466,4 мың адам) мен Шымкент (181,7 мың адам).
Жолаушылар айналымы 3,6 млрд жкм құрады, бұл өткен жылмен салыстырғанда 94,9% артық.
2023 жылдың қаңтар-ақпан айларында әуе көлігімен жүк пен багажды тасымалдау 3,8 мың тоннаны құрады, бұл бір жыл бұрынғыдан 39,2% артық. Оның 2,2 мың тоннасы Алматыға, 1,1 мың тоннасы Шымкентке, 0,5 мың тоннасы Астанаға тиесілі.
Қаңтар-ақпан айларында жүк айналымы 8,2 млн ткм құрады, бұл өткен жылмен салыстырғанда 42,4% артық.
Әуе компанияларының табысы бір жыл бұрынғы 48,4 млрд теңгенің орнына 97,8 млрд теңгені құрады, оның ішінде жолаушыларды тасымалдаудан — 95,8 млрд теңге, жүк және багажды тасымалдаудан — 2 млрд теңге түсті.
Биыл ақпан айының қорытындысы бойынша, әуе жолаушылар тасымалы қызметінің құны бір жылда 37,8% өсті.
Өңірлер бойынша ең көп баға өсімі Маңғыстау облысында тіркелді: бірден 65,3% қымбаттаған. Одан кейін Жамбыл облысы (55,6%) және Астана (53,6%).
Ұлытау, Алматы және Қарағанды облыстарында керісінше бағаның төмендеуі байқалады — тиісінше 19,5%, 2,7% және 0,2%.
1974–2023 жылдардағы әлемдегі ең ірі әуе апаттарының статистикасы әуедегі қайғылы оқиғалардың негізгі себебі ретінде адам факторын (экипаж немесе диспетчерлік қате) екенін көрсетеді, деп хабарлайды forinsurer.com.
Құрбандардың саны ең көп болған ең үлкен ұшақ апаты 1977 жылы Канар аралдарында болды, америкалық PanAm әуе компаниясының екі Boeing-747 және голландиялық KLM ұшағы Тенерифе әуежайында көтерілмек болған кезде соқтығысқан. 578 жолаушының қазасына әкелген қайғылы оқиғаға тілдік кедергі себеп болды: голландиялық ұшқыштар ағылшын тілінде испан акцентімен сөйлейтін диспетчердің пәрмендерін түсінбеді.
Екінші орында 1985 жылы Жапонияда болған ұшақ апаты. Бұл қайғылы оқиға соңғы 40 жылда бір ұшақтың құлауынан қаза тапқан жолаушылар саны бойынша рекордтық көрсеткіш. Апатқа ұшыраған жапондық Boeing-747 ұшағының бортында 524 адам болған, оның төртеуі ғана аман қалған. Ұшақтың апатқа ұшырауына сапасыз жөндеу жұмыстары себеп болған.
Үшінші орындағы апат Қазақстанмен байланысты. 1996 жылы Үндістанда қазақстандық Ил-76 ұшағы (37 адам апаттан қаза тапты) мен Сауд Арабиясының әуе компаниясына тиесілі Боинг-747 ұшағы (312 қаза тапты) соқтығысқан.
Бұл қайғылы оқиғадан бөлек, сарапшылар қазақстандық ұшақтардың апатқа ұшырауын 2012, 2013 және 2019 жылдардағы ең ірі апаттарға жатқызды.
2012 жылы Ан-72 ұшағы әуежайға жете бергенде апатқа ұшырады. Оның себебі жабдықтың істен шығуы мен экипаждың қателігі болды. 27 адам зардап шекті.
2013 жылы CRJ200 ұшағы әуежайға жете алмай, 21 адам қаза тапты.
2019 жылы Fokker 100 ұшағы көтерілу кезінде апатқа ұшырап, 15 адам қаза тапты.
Жалпы Қазақстанды ұшуға қауіпті елдер қатарына жатқызуға болады. Аviation Safety Network сарапшылары Қазақстанды 1945 жылдан бастап қазіргі уақытқа дейін ең көп адам өліміне әкелетін әуе апаттары орын алған ең нашар 25 географиялық аймақтардың қатарына қосты. Нақтырақ айтқанда 24-орында (45 әуе апаты).
Рейтинг корпоративтік ұшақтарды есепке алмаған, әскери оқиғаларды, сондай-ақ ұшақты басып алу және басқа да қылмыстық оқиғаларды есепке алмаған.
Танымал мақалалар
Барлығын көруҚазақстанның қаржы секторы ESG тәжірибелерін кеңінен қолдануда. Зерттеу
Соңғы жылдары Қазақстанда компаниялардың қызметіне ESG (экологиялық, әлеуметтік және басқару аспектілері) қағидаттары белсенді түрде енгізілуде. Бұл тұрақты дамудың өсіп келе Читать далее...
7 ноября 2024
10499
Әлемде жыл сайын 60 миллионнан астам жеңіл автокөлік шығарылады, ал көліктердің жалпы өндірісі 85 миллионнан асады
Көлік шығаратын зауыттар әр елдерде 4 миллионнан астам адамды жұмыспен қамтамасыз етіп, ІЖӨ-нің 10%-ын құрайды Толық 2022 жылдың қорытындысы бойынша, Читать далее...
17 января 2024
6822
Теміржолмен жолаушылар тасымалы да, жүк тасымалы да бір жылда 2% өсті
Бір жылдан аз уақытта сектордағы компаниялардың табысы 1,5 триллион теңге 2023 жылдың қаңтар–қарашасында теміржолмен 18,2 млн жолаушы тасымалданды, бұл былтырғыдан Читать далее...
25 декабря 2023
6734
Әлемдік туризм пандемиядан кейін қалпына келеді. Қазақстан шетелдік туристерді қалай көбірек тарта алады?
Дүниежүзілік туристік ұйым әлемдік туризм биыл пандемияға дейінгі деңгейге қайта оралады деп болжайды. Экономиканың басқа секторларына қарағанда локдаун мен геосаяси Читать далее...
15 марта 2024
6539
Қай азық-түлік қатты қымбаттады?
2023 жылғы желтоқсанның соңында ҚР-да азық-түлік бір айда 0,9%, бір жылда 8,5% қымбаттады. Өңірлер бойынша ай сайынғы динамикада азық-түлік ең Читать далее...
23 января 2024
6456
Балық шаруашылығы стартабы: ҚР-дағы мемлекеттік қолдаудың арқасында бизнестің балық өсіруге деген қызығушылығы күрт артты
Қазақстандағы аквашаруашылық қоры бірнеше жылда 3,4 есе өсті Қазақстанда балық шаруашылығында өндірістік көрсеткіштердің белсенді өсуі байқалады. ҚР СЖРА Ұлттық статистика Читать далее...
11 января 2024
6455
Кондитерлік өнімдер 12%, тоқаш және басқа да нан өнімдері 14% қымбаттады
Кей өңірлерде баға айтарлықтай өсті Қазақстандықтар үшін тәттілер өте маңызды. ҚР халқы мереке күндері сауда жасағанда немен бетпе-бет келді? 2023 Читать далее...
12 января 2024
6391
Қазақстанда бір жылда такси қызметі 9% қымбаттады
ТМД елдері арасында ҚР-да такси ең қымбат 2023 жылдың қаңтар–желтоқсанында Қазақстанда такси қызметін ұсынатын компаниялардың табысы бір жылда 17% өсіп, Читать далее...
19 января 2024
6381
Қазақстан ұнды қай елдерге көбірек экспорттайды?
Елде ұн өндірісі 1% артты 2023 жылғы қаңтар–қазанда ҚР-да дәнді дақылдардан және олардың майда тартылған қоспаларынан 2,7 млн тонна ұн Читать далее...
29 декабря 2023
6378
ҚР-дағы электр энергиясы өндірісінің 6%-ға жуығы жаңартылатын энергия көздеріне тиесілі. Бұл әлі өте аз, бірақ бұрынғыдан жақсырақ
Былтыр жыл соңында ҚР-да электр энергиясын өндіру саласындағы негізгі капиталға салынған инвестиция 451,4 млрд теңгеге жетті, бұл бір жыл бұрынғыдан Читать далее...
29 января 2024
6370
Бидай мен меслин экспорты тоннамен 21% өсті, бірақ ақшалай 3%-дан аз көбейді
2023 жылдың қаңтар–қарашасында Қазақстан 1,7 млрд АҚШ долларына 6,7 млн тонна бидай мен меслин экспорттады. Өсім физикалық түрде 20,6%, ақшалай Читать далее...
26 января 2024
6341
ҚР-да темекі сатылымы бір жылда 69% көбейді
2023 жылғы қаңтар–желтоқсанда темекі өнімдері өндірісі 2022 жылғы сәйкес кезеңдегі 287,9 млрд теңгемен салыстырғанда құндық мәнде 283 млрд теңгені құрады. Читать далее...
30 января 2024
6317
Қазы бір жылда 5%, жая 3% қымбаттады. Жылқы еті өндірісі азайды
Биыл ақпанның соңында жылқы еті бір жылда 4,3% қымбаттады. Атап айтқанда, қазы 4,8%, жая 2,5% қымбаттаған. Жылқы еті ең көп Читать далее...
12 марта 2024
6274
ҚР-да көп тұтынылатын алкоголь түрлерінің өндірісі биыл азайды
Биыл қаңтарда алкогольдің ең танымал түрлерінің өндірісі төмендеді. Мәселен, коньяк өндірісі былтырғы қаңтармен салыстырғанда 47,1%, 749,9 мың литрге дейін, сыра Читать далее...
18 марта 2024
6263
Қарауға болады, бірақ ұстауға болмайды: неге Қазақстанда шетелдік аңшылық туризмі көрсеткіші төмендеп жатыр?
Соңғы бірнеше жылда Қазақстандағы аңшылық өнеркәсібінде алғаш рет өндірістік көрсеткіштердің өсуі байқалды. 2022 жылы саладағы өнімдер мен қызметтердің нақты көлем Читать далее...
18 января 2024
6256